Finwire 26 September - 12:05

Umida höjer försäljningsprognosen för Joluca till 20-25 miljoner kronor

Dryckesföretaget Umida lanserade den 6 maj en serie funktionsdrycker under det egna varumärket Joluca, där humortrion JLC äger en minoritetspost.

Den initiala försäljningen under augusti och september har överträffat bolaget försäljningsestimat för helåret på 10-12 miljoner kronor som kommunicerades i pressmeddelande den 8 augusti.
Umida kommer att sälja Joluca produkter för 12 miljoner kronor i det tredje kvartalet vilket gör att försäljningsestimatet för 2024 höjs till 20-25 miljoner kronor, enligt ett pressmeddelande.

Produkterna finns idag i 750 butiker och antalet distributionspunkter ökar dagligen med en potential att nå ut till 5 000 butiker under 2025.

Senaste nyheterna

Se alla
Finwire 30 December - 17:42
Sur börs inför det nya året, OMXS30 backade 0,3 procent
Stockholmsbörsen backade på den sista börsdagen inför det nya året 2025. Utvecklingen följde...
Finwire 30 December - 17:37
OMXS30-index utveckling i ett historiskt perspektiv - Sänkta centralbanksräntor 2024
Stockholmsbörsen har lagt 2024 till handlingarna och slutfacit för storbolagsindexet OMXS30 blev...
Finwire 30 December - 17:13
Vice vd köper aktier för 0,7 miljoner kronor i Humble
Noel Abdayem har den 30 december köpt 60 498 aktier i foodtechbolaget Humble där han är vice vd....