"Roblox dynamiska innehållsekosystem är unikt och vår plattform fortsätter att attrahera användare i alla åldrar från hela världen. Framöver kommer vi att fortsätta investera i vår kärnplattform för att hjälpa våra skapare att bygga bättre och säkrare upplevelser och nå fler människor", säger David Baszucki, grundare och vd för Roblox.
Omsättningen steg 31,2 procent till 893,5 miljoner dollar (680,8). Utfallet kan jämföras med Bloomberg analytikerkonsensus som låg på 865.
De justerade intäkterna, net bookings, ökade 22 procent till 955,2 miljoner dollar (780,7), att jämföra med marknadens förväntningar på 890,5 miljoner.
Justerat ebitda-resultat uppgick till 66,5 miljoner dollar (-49), med en justerad ebitda-marginal på 7,4 procent.
Resultat per aktie uppgick till -0,32 dollar (-0,46).
Genomsnittligt antal dagligt aktiva användare, DAU, steg 21 procent i årstakt till 79,5 miljoner, väntat 77,1 miljoner.
För 2024 guidar Roblox nu för justerade intäkter på mellan 4,18 och 4,23 miljarder dollar, tidigare 4-4,1 miljarder, väntat 4,05. I tredje kvartalet bedöms de justerade intäkterna bli mellan 1 000 och 1 025 miljoner dollar, väntat 935,8 miljoner.
Roblox, MUSD | Q2-2024 | Konsensus | Förändring mot konsensus | Q2-2023 | Förändring |
Nettoomsättning | 893,5 | 865 | 3,3% | 680,8 | 31,2% |
Justerat ebitda | 66,5 | -49 | |||
Resultat per aktie, USD | -0,32 | -0,46 |