Finwire 26 September - 15:12

Julhandeln online i USA väntas öka 8,4 procent i år - Adobe

Julhandeln online under november och december i USA förväntas öka med 8,4 procent till totalt 240,8 miljarder dollar i år, enligt en prognos från Adobe Analytics.

Adobe räknar med att fler e-handlare satsar på rejäla rabatter i år för att locka priskänsliga kunder.

Cyber Monday bedöms bli den största shoppingdagen, men Adobe förväntar sig att Black Friday och Thanksgiving-försäljningen kommer att växa snabbare då allt fler återförsäljare tidigarelägger kampanjer.

”Julhandeln har omformats under de senaste åren, där konsumenterna gör inköp tidigare, drivet av en ström av rabatter som har gjort det möjligt för kunderna att hantera sina budgetar på olika sätt”, säger Vivek Pandya, chefsanalytiker, Adobe Digital Insights.

Senaste nyheterna

Se alla
Finwire 30 December - 17:13
Vice vd köper aktier för 0,7 miljoner kronor i Humble
Noel Abdayem har den 30 december köpt 60 498 aktier i foodtechbolaget Humble där han är vice vd....
Finwire 30 December - 16:59
Större post mäklad i Botnia Exploration
Det har mäklats en större post i guldprospekteringsbolaget Botnia Exploration. Investmentbanken...
Finwire 30 December - 16:51
Crown Energy flyttar till NGM Nordic SME - första handelsdag planerad till 13 januari
Fastighets-, olje- och gasbolaget Crown Energy har fått tummen upp för att flytta från NGM Main...